Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah 1432H. Semoga tahun baru ini aku bermula dengan kebaikan tak mau ada senget-benget mau lurus saja, harap-harap aku boleh. Yela aku bukannya orang alim yang kuat iman, banyak buat amalan, dan hebat menegakkan syiar Islam. Aku cuma insan biasa yang dalam hati ada taman tapi dah penuh dengan semak, *psssssss ok itu bunyi yang keluar dari alat penyembur racun yang baru aku beli semalam, lepas ni semak-semak tu akan hilang sikit-sikit kalau hilang terus tu tipulah kan.


Hijrah untuk kita sekarang ni senang je dah tak payah merentasi padang pasir dengan menunggang unta. Hijrahlah dengan hati untuk kemajuan diri. Terlalu banyak sikap yang tak baik ada dalam hati kita. Kalau dulu hati penuh dengan benci tukarlah dengan sayang, kalau dulu hati hitam macam ahli sihir cucilah dengan Breeze lupakan kotoran, haip jangan jurus je nanti hati tak cukup bersih. Kalau dulu hati penuh dengan dendam semailah benih-benih cinta, ehh betul ke ni? boleh ke macam tu, takkan la kita sanggup nak bercinta dengan orang yang dah humban kita dalam kandang harimau. Kalau dia cantik apa salahnya boleh-boleh lupakan semua itu hati mau bersih ma.

Hidup ini tak lama, manfaatkan masa yang ada untuk berhijrah sebelum semuanya berakhir. Jangan sia-siakan masa yang ada. Haiyo kumpul dosa je keje habis berat belah kiri. Apa pun selamat tahun baru, semangat baru, azam baru, bini baru, awek baru, kereta baru, rumah baru, tv baru, hoiii itu dah lebih-lebih melampau la tu. Cukuplah dengan azam baru, sifat baru dan semangat baru yang menuju ke arah kebaikan ok.

2 comments:

mie said...

salam maal hijrah,,,

Asyraf Kamarul said...

salam maal hijrah juga...

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...