Saturday, June 23, 2012

Blackberry Initializing Failed (SOS)


Haritu aku upgrade OS Blackberry Curve 8520 gf cousin aku. Macam biasa upgrade ambik masa dalam 30 minit. Dah siap upgrade terfikir pulak nak try bateri High Capacity 2430 mAH yang aku dapat dari MHS. Aku pon ape lagi try la cabut bateri standard dan masukkan yang high capacity nak tengok kuasa dia macam mana.

Memang puas hati la beb, guna internet, dengar lagu dan saja main camera. Tahan lama kot dari pagi sampai ke malam padahal time tu ade dalam 29% je kuasa bateri. Dah habis aku pon tukar balik kepada bateri asal dan bagi balik dekat gf cousin aku fon tu. Pastu fon dah on aku dengar jugak 2-3 kali dia off fon, lepas tu baru dia tanya kenapa takde line, dia keluar Initializing Failed (SOS).

Agak cuak jugak la sebab first time aku jumpa masalah tu dan aku pulak dah takde masa nak check software ke ape sebab ade hal. Puas aku kelebek sana sini, aku cek kat network tengok-tengok ade tulis celcom padahal dia guna line maxis. So aku dah dapat detect masalah ni berpunca dari SIM card.


Terus aku off fon dan cabut bateri, aku try tindih atas SIM tu dengan kertas (lipat kertas bagi tebal sikit) dan bila fon tu on je jeng jeng jeng alhamdulillah dah kembali kepada asal, muncul balik tulisan Maxis kat situ. Sumpah lega. Kalau korang kena masalah macam ni try buat macam tu mesti ok punya.

5 comments:

Anonymous said...

Fireplaces History

Feel free to surf to my homepage - plastic surgery search engine optimization
Also see my site > cosmetic surgery seo

Anonymous said...

I am sure you will love LvyUaLtH [URL=http://www.aaareplicahandbags.weebly.com/]top replica handbags[/URL] for gift SeQucxbQ [URL=http://www.aaareplicahandbags.weebly.com/ ] http://www.aaareplicahandbags.weebly.com/ [/URL]

Anonymous said...

Bro, gua dah try buat camtu tapi tak jalan gak..

phone model bold 4

tapi aku perasan kat applcation dia takde software update bila aku gi kat option -> device.

dia kata phone ni bukan model untuk malaysia.. dia kata dia beli kat egypt.. dulu dia kata sebelum dia update OS, semua ok, tapi lepas update os dia jadi network intermittent..

ada solution tak?

archmode said...

Salam bro...phone bb9860 saya tak boleh on...masa inituial start ti cuma 3/4 line je pastu hang dan tak boleh on...dah hantar kedai dan diorg cuba upgrade latest os 7 tapi masih hang juga...kedai bgtau hardware problem. Ada tak cara yang boleh selamatkan bb 9860 saya tu lagi

Anonymous said...

Bold 9900 tak detect sim.ada setting ke?or phone yg rosak

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...