Friday, April 29, 2011

Hapuskan Kemiskinan

Bukan mudah mencari rezeki dan juga untuk mengubah taraf hidup. Harus kerja keras untuk dapatkan sesuap nasi. Begitulah kehidupan segelintir manusia di dunia ini atau lebih tepat lagi di Malaysia. Kebanyakannya kais pagi makan piza, kais petang makan piza, kais malam pun makan piza. Betapa susahnya hidup mereka tapi hah bagaimana setiap masa mereka boleh makan piza??!

La mika tak tau ke, sekarang ni kan Piza Hut tengah bagi potongan harga 50%. Nampak bebenor mika tak keluor romah. Dari awak makan di warung Pak Jabit tu baik le makan Piza lagi jimat.

Ye betul tu. Ok le teman nak kena hantar piza ni nanti gaji teman kena potong.

He ey eh patut le kamu ni Usop rajin benor asyik ke pekan je, ropenye makan di Piza ye. Cantik motor baru kamu tu Usop. Teman tengok siap ade bulu harimau lagi dekat sidemirror.

Mika ni pun kalo teringgin nak naik tu khabor jele, tak payoh le nak berdolak dalih. Kita boleh pergi pusing-pusing KL malam minggu. Mari le, mari le..


Eii tak sior teman..




Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia. Apa yang kita lihat sekarang ini adalah usaha kerajaan untuk membasmi kemiskinan tegar di Malaysia. Apa yang kerajaan lakukan tiada kena mengena dengan cerita piza di atas. Sehingga kini kerajaan telah berjaya mempertingkatkan lebih 44,000 isi rumah yang berpendapatan rendah keluar dari kelompok kemiskinan. Ternyata pemimpin-pemimpin sekarang ini dah mula sedar akan kesusahan rakyat, masing-masing berlumba-lumba untuk membela nasib rakyat. Sesuai dengan cogan kata Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan marilah kita bersama-sama menghapuskan kemiskinan dari negara kita ini.

8 comments:

man said...

makan piza byk2 tak boleh basmi kemiskinan...

ASYRAF KAMARUL said...

piza yang kaya..haha..kemiskinan tak boleh dibasmi pun kat Malaysia ni..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

jgn hanya umpan undi dah ler

cik fza said...

jemu mau mkn piza memanjang je.

aleen aiden said...

mule la awok nak makan piza dbuatnye...peromosen bukan maen lagi hah...hee

Aisyah Aina said...

anda punya blog antara blog yang best :D

http://ainahipp.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki.html

Aida Omar said...

haha..lawak tol dialog tu.
yup yg miskin kita bantu
yang kaya turut membantu

Shairazi Saidin said...

Den laporrr... den sayang usop wilcha!!! Terbaekk..

Nasib Lelaki | Wanita yang tidak layak dijadikan isteri.

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...